Zaznacz stronę

Przerażeni kosztem organizacji wesela Narzeczeni, często odkładają swój ślub w nieskończoność. W końcu zawsze znajdą się pilniejsze sprawy, na które akurat trzeba odkładać pieniądze, palące kwestie niecierpiące zwłoki, czy niespodziewane wydatki. Biorąc pod uwagę to, że typowy budżet ślubny przeważnie wynosi od 50 do 100 tysięcy złotych, a lokale, to często 65-70% budżetu, to warto zainteresować się tymi, które wpisują się w slogan “tanie sale weselne”. Organizacja wesela marzeń, dla wielu zainteresowanych, może wydawać się niemożliwa, a przynajmniej bardzo mało prawdopodobna. Co jednak jeśli Wam powiem, że oszczędności możemy szukać naprawdę wszędzie? I że nie taki diabeł straszny jak go malują? W końcu wesele po kosztach to także szansa na całkowicie nietuzinkowe przyjęcie. Przekonajcie się sami.

tanie sale weselne

Tanie sale weselne, to przede wszystkim…

Uświadomienie sobie, że małe jest piękne – od tego powinniście zacząć przygotowania, mając w planach wesele po kosztach. Zmieńcie spojrzenie na swoją wymarzoną uroczystość. Zdajcie sobie sprawę z tego, że małe przyjęcia też mają swój urok, mogą być wspaniałe i niezapomniane. Zaproszenie kilkuset gości wcale nie sprawi, że Wasze wesele będzie idealne, a zaproszenie garstki – że będzie to totalna wtopa. Zastanówcie się bez kogo nie wyobrażacie sobie tego dnia, zróbcie dokładną listę, najbliższych Wam osób. Nie przejmujcie się tym, ‘co wypada’, a skupcie się na tym czego naprawdę chcecie. W zależności od tego, jakim dysponujecie budżetem ślubnym oraz jakie sale weselne są dostępne w Waszej okolicy, ustalcie górny limit gości. Zadajcie sobie pytanie, czy będzie to: 30, 50, lub 80 osób. Po ustaleniu wstępnej liczby osób, możecie decydować, która sala weselna będzie najlepsza dla Was.

Dom weselny

Decydując się na dom weselny macie pewność, że cała organizacja uroczystości będzie dopięta na ostatni guzik. Was nie interesuje właściwie nic poza wyborem idealnego menu. Mając jednak na uwadze tanie sale weselne, trzeba dokładnie zbadać ofertę danego lokalu. Niektóre domy weselne stosują tzw. dopłatę za ‘za małą liczbę gości’. Jeśli lokal jest przystosowany do organizacji przyjęć na 300 osób, właściciele mogą niechętnie podchodzić do wesel na 30, czy 50 gości. Tym samym mogą żądać wyższej ceny od talerzyka. Warto również zwrócić uwagę na rabaty i atrakcje cenowe oferowane przez dany lokal. Większość promocji dotyczy zazwyczaj konkurencyjnych cen i dodatkowych pakietów za wesela organizowane poza sezonem np. ślub w grudniu, ale to nie jedyne możliwości. Niektóre domy weselne mają własnych sprawdzonych usługodawców. Posiadają gotową listę polecanych osób – DJ, zespół muzyczny, czy fotograf ślubny, których wynajęcie – w pakiecie – jest zdecydowanie tańsze. Pamiętajcie również o dokładnym przeglądzie oferty. Niska cena za talerzyk może wcale nie oznaczać oszczędności, a jedynie być niezłym trikiem marketingowym. Przykładowo, lokal może oferować cenę 160 zł za osobę, w skład której wchodzą dwa dania ciepłe, kilka przystawek, napoje ciepłe i zimne oraz owoce. Do podanej ceny należy doliczyć koszt słodkości (ciasta, ciasteczka, tort), korkowe (opłata za wniesienie własnego alkoholu), pokrowce na krzesła, dekoracje, dodatkowe jedzenie. W rezultacie, łączna cena za talerzyk może przekroczyć grubo ponad 200 zł za osobę. Jeśli masz ochotę poznać listę pytań, która jest pomocna przy spotkaniu z salą weselną, możesz skorzystać z naszej – listy ponad 500 pytań do 22 usługodawców ślubnych:

Restauracja

Stawiając na restaurację mamy właściwie wszystko to, co w przypadku domu weselnego, z tą różnicą, że musimy liczyć się, przede wszystkim, z dużymi ograniczeniami dotyczącymi liczby gości. Jeśli planujecie tradycyjne wesele z tańcami, zorientujcie się, czy istnieje możliwość pełnego wynajęcia sali, do białego rana oraz czy znajdzie się tam wydzielone miejsce do tańca, z odpowiednim parkietem. Nie chcemy chyba, żeby komuś stała się krzywda? Pamiętajcie, że nawet jeśli upatrzona przez Was restauracja nigdy wcześniej nie organizowała przyjęć weselnych, to wcale nie jest to powód, by odpuścić temat i nawet nie zapytać. Pytając niczego nie tracicie, a będąc pierwszą taką parą macie silny argument w ręku, by negocjować ceny.

organizacja ślubu girlandy

Oszczędności w tej opcji:
– niewielka liczba gości
– oszczędne menu, dostosowane do potrzeb klientów
– korzystanie z podwykonawców oferowanych przez Restaurację

Remiza strażacka i inne sale bez własnego cateringu

To bez wątpienia rozwiązanie dla tych, którzy albo mają dużo wolnego czasu, albo korzystają z pomocy Konsultanta Ślubnego. Taka lokalizacja wymaga od nas o wiele większego zaangażowania, w końcu ‘pustą’ salę trzeba jakoś dostosować do charakteru uroczystości, jaką jest wesele. W związku z czym dochodzą nam takie koszta jak: media zużyte w trakcje wynajmu, dekoracje, wypożyczenie krzeseł, stołów, obrusów, zatrudnienie ochrony (jest często wymagana podczas wynajmu sal), ogarnięcie zaplecza sanitarnego i co najważniejsze – wynajęcie cateringu. Z tym ostatnim wiąże się kolejny szereg spraw, o których trzeba pamiętać. Przykłady: jak wyposażonej kuchni potrzebuje dana firma, czy mają własnych kelnerów, czy dysponują własną zastawą obiadową, no i jakie menu i w jakiej cenie oferują. Warto zwrócić uwagę na to, że im lepsza firma, tym wyższe ceny. Dokładając do tego całą resztę kosztów związanych z ‘pustością’ sali, może okazać się, że decydując się na takie rozwiązanie, oszczędność będzie niewielka, lub nie zobaczymy jej wcale.

ślub w remizie
ślub w remizie

Oszczędności w tej opcji:
– własnoręczne dekoracje
– znajoma kucharka, ze sprawdzoną ekipą
– niekonwencjonalne wyposażenie sali bankietowej: drewniane stoły, siedziska z bali lub słomy itp.
– inne usługi ‘po znajomości’

Pomysły niekonwencjonalne

Bo i takie – lub przede wszystkim takie – mogą prowadzić do wyjątkowej i niepowtarzalnej uroczystości. Skrojonej na miarę, specjalnie dopasowanej do potrzeb, upodobań i marzeń Narzeczonych. Możliwości ograniczone są tylko przez Waszą wyobraźnię, a pomocy w realizacji nawet najbardziej szalonych pomysłów możecie szukać u Konsultantów Ślubnych. Oni na pewno z czystą przyjemnością zajmą się organizacją niepowtarzalnej uroczystości. Możecie zrealizować właściwie wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Od wesela w dyskotece dla przyjaciół, przez ‘weselny’ wyjazd w góry, imprezę w formie ogniska, aż po przyjęcie we własnym ogrodzie. Decydując się na tak niekonwencjonalne rozwiązanie oszczędności pojawią się na każdym kroku. Przy organizacji wesela we własnym ogrodzie nie musimy martwić się o salę, a mając uzdolnioną kulinarnie rodzinę – nawet o jedzenie. Muzyka może grać nam z laptopa, a z dekoracjami mogą pomóc nam najbliżsi. Tu – tak naprawdę, jedynymi ograniczeniami są ograniczenia naszego umysłu, bo właściwie wszystkie chwyty dozwolone. O ślubie w nietypowej lokalizacji mówiłam więcej w odcinku poświęconym temu tematowi, który znajdziecie w naszym Poradniku Ślubnym.

ślub w plenerze
ślub w plenerze
ślub w plenerze

Oszczędności w tej opcji:
– brak opłat za salę
– niewielkie opłaty za jedzenie
– dekoracje wykonane własnoręcznie